כל המושגים החשובים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בונים אתר

מגיע לך מזל טוב! הגעת לשלב שבו זה כבר ברור לך שאין דרך אחרת אלא לבנות אתר עסקי. אבל ברגע שהתחלת לברר על בניית אתר הרגשת שנפלת לרגע לחור עמוק במיוחד, עם המון מושגים מפחידים, סימני שאלה וחששות.

מושגים בסיסיים:

לפני שממשיכים בתהליך, חשוב להבין את המושגים הבסיסיים הללו, לפחות באופן כללי. לדעת טיפ- טיפל'ה מכל דבר, כדי לוודא שמי שבונה לך את האתר יודע מה הוא עושה, ולוקח כל פרט קטן בחשבון, כדי לבנות את האתר שהוא הכי- הכי בשבילך.

אז קדימה. נקפוץ עכשיו לחור השחור, אלו המושגים החשובים ביותר שכדאי להכיר לפני שבונים אתר:

אפיון אתר – הרגע הבסיסי והחשוב לפני שבונים את האתר שלכם. מסמך אפיון האתר שלך צריך לפרט את התפקיד של האתר שלך (אתר מכירות? אתר תדמית? אתר קורסים?), לאיזה קהל יעד הוא יפנה ומה המטרות שלו ביחס לכל אחד מקהלי היעד , את המבנה ההיררכי של האתר (עץ אתר) והאם הוא כולל פיצ'רים מיוחדים, אוטומציות מסויימות או ממשק למערכות צד ג'.

פלטפורמה – על איזו מערכת בנוי האתר שלכם? וויקס נחשבת קלה מאוד לתפעול אבל מוגבלת ביכולות שלה, ומתאימה במיוחד לבלוגים או לעסקים מתחילים שמוכנים להסתפק באתר בסיסי ביותר, וורדפרס נחשבת לפלטפורמה מאוד פופולארית בישראל בגלל המחירים התחרותיים והיכולת לבנות אתר ללא ידע בפיתוח, ואומברקו שנחשבת ליוקרתית והאיכותית יותר מבין השלוש, דורשת צוות פיתוח מקצועי ומתאימה מאוד לפרוייקטים גדולים ומורכבים.

UI/UX – תכנון ועיצוב חווית המשתמש (User Experience)  ועיצוב הממשק ((USER INTERFACE, תחום מאוד משמעותי בפיתוח אתרים, אפליקציות, ובכלל בדיגיטל. הפרטים הקטנים שהופכים את האתר לידידותי יותר, מונעים אחוזי נטישה של הגולשים, יוצרים חוויה חיובית ומעודדים פעולה, וגורמים לדברים להראות טוב בעין.

תבנית – השלד של העמוד באתר, המבנה שלו. וויקס, או חברות מסוימות שבונות אתרים בוורדפרס, בונות אתרים לעסקים שונים על בסיס תבניות זהות. התוצאה היא אתרים שנראים כמעט זהים לחלוטין, ויש להם מבנה אחיד עם רכיבים זהים. היתרון של אתרי תבנית הוא שהם זולים יותר מפני שהם לא מצריכים תכנות או עבודה כמעט. החסרונות: אין מעוף, יצירתיות ואין בהכרח התאמה בין מבנה ועיצוב האתר לעסק עצמו.

אתר בוטיק (בהתאמה אישית) - כשמדובר על אתר בוטיק הכוונה היא לאתר שלא נבנה על בסיס תבנית קיימת, אלא מתוכנן ומבוצע 100% בהתאמה ללקוח – ולכן הוא נבנה מאפס. במקרה כזה אתם נפגשים עם החברה לבניית אתרים, עוברים תהליך של איפיון הצרכים של העסק שלכם – והאתר, בדיוק כמו חליפה בעבודת יד– נתפר בדיוק עבורכם. אתרים כאלו עולים בהתאם, ובדרך כלל תזהו אותם בקלות, משום שהם מקוריים, מיוחדים, ומושקעים במיוחד. 

תעודת SSL – זו לא תעודה שאפשר לתלות על הקיר (סורי), אלא שיטת הצפנה ואבטחה לדפי אינטרנט. כשתגיעו לדף מאובטח, תוכלו לשים לב לסימן של מנעול שמופיע בתחתית הדפדפן או בראשו. גולשים בוטחים יותר בדפים מאובטחים – והצורך בדף כזה הוא במיוחד כשיש סליקה או אזורים שצריך להיכנס אליהם עם סיסמאות שונות באתר שלכם.

אחסון – כל בית צריך בויידעם או מחסן גדול, וכך גם אתרים צריכים מקום שבו יאוחסנו כל הקבצים. המקום שבו מאוחסנים הקבצים שבאתר שלכם נקרא שרת רשת. על אחסנת אתר תצטרכו לשלם סכום קבוע בחודש, מידי חודש או אחת לשנה. הסכום הזה לא עובר לחברה שבנתה את האתר שלכם, אלא לחברת השרתים, תמורת האחסון.

קרא עוד על אומברקו

בואו נדבר תכל'ס, למה אומברקו?

מחפשים עוד מידע על מערכת אומברקו? כאן תוכלו לקרא בקצרה על מערכת אומברקו, היתרונות שלה, וגם לצפות בפרויקטים שבנינו עם המערכת. 

ספרו לי עוד

רספונסיב – השם הענק הזה למשהו שהוא כבר (אנחנו מקווים) ברור לכולם. אתם הרי גולשים רוב היום מהנייד, וכך גם שאר העולם. לכן, האתר שלכם חייב להיות רספונסיבי, כלומר להיות ידידותי לטלפונים ניידים, לשנות את המראה שלו בהתאם לצג של המשתמש, ולשמור על העיצוב והפונקציונאליות, כמובן.

נגישות – זה עניין של חוק. אם אתם נותני שירות לציבור הרחב, האתר שלכם חייב להיות נגיש. בגדול, מדובר באתר שגם אנשים עם מוגבלות (נניח של ראייה, או שמיעה) יכולים להשתמש בו, ויש בו כתוביות בסרטונים, הוא תומך בתוכנה של קריאת המסך ועוד. אם האתר שלך חייב להיות מונגש על פי החוק, והוא לא – את חשופה לתביעות. מדובר בלא מעט כסף, אז שווה לברר.

סליקה – כדי לגבות כסף באתר שלכם תצטרכו להשתמש בשירותי צד שלישי של חברה המתמחה בשירותי סליקה און-ליין לעסקים. את מערכת הסליקה תטמיע עבורכם החברה שבונה את האתר, אבל השירות עצמו מסופק דרך חברת הסליקה, שלרוב מספקת גם פאנל ניהול,

מודול להוצאת חשבוניות אוטומטיות (חשוב) וכמובן גובה דמי מנוי חודשי ועמלה מסויימת עבור חברת האשראי, חשוב לבחור חברה עם מערכת סליקה מספיק גמישה לצרכים שלכם (יכולת ליצור הוראות קבע, מדרגות תשלומים, קבלת ושליחת פרמטרים וכדו') אל דאגה, אלו דברים שבונה האתר שלכם אמור לדעת.

פיקסל / תג מנג'ר – מישהו עוקב אחרייך (מוהאהאה!). הפיקסל של פייסבוק וגוגל תג מנג'ר, בתמצות גדול, הם כלים שמאפשרים לך לעקוב ולדעת מי נכנס לעמוד שלך, מי נטש ובאיזה שלב, מדידות שונות כמו מעקב קליקים באתר ועוד. כלים הכרחיים וחשובים שמאפשרים לך לשווק בצורה חכמה הרבה יותר, ולהגיע לקהל הנכון, בזמן הנכון (עם ההצעה הנכונה).

גוגל פרנדלי – גוגל הוא כמו מלך, יושב לו על כיסא רם ונישא, ומחליט את מי ירומם ואת מי ישפיל. רוצים להיות בטופ? אתם צריכים שהאתר שלכם יהיה ידידותי לקידום אורגני בגוגל. יש הרבה משתנים שמשפיעים על זה, כמו מהירות האתר, הפלטפורמה שבה הוא בנוי (אומברקו עושה את זה בצורה מושלמת, למשל), מילות מפתח, חוויית משתמש ותוכן.

מושגים למתקדמים:

קוד פתוח – הכוונה היא לתוכנה או פלטפורמה שהיא נגישה ופתוחה לשינוי ולשדרוג על ידי קהילת מפתחים ברשת. היתרון של פלטפורמות לבניית אתרים שעובדות על קוד פתוח הוא שהן גמישות הרבה יותר (כלומר, ניתן לעשות בהן שינויים), מאפשרות מעבר בין ספקים ובדרך כלל מתקדמות יותר. דוגמה לקוד פתוח: אתרי אומברקו, אתרי וורדפרס.

קוד סגור – מערכת סגורה, כלומר, אי אפשר לשנות אותה והיא נמצאת בבעלות של חברה כלשהי, כמו וויקס למשל, או כמו דפי הנחיתה של "רב מסר". מערכות קוד סגור נוחות לשימוש הרבה פעמים כי הן מאוד מובנות, אבל יש להם שני חסרונות בולטים: הן מאוד לא גמישות, ובנוסף, הן נמצאות בבעלות – כלומר, האתר לא שייך לכם אלא להן, ולכן – מרגע שתתחילו לשלם להן זוהי חתונה קתולית ויהיה קשה להיפרד (מבלי להיפרד מכל העבודה שכבר השקעתם) 😊

פרונט אנד – בעברית, פיתוח צד לקוח. הכוונה היא לאיך שהמשתמש חווה את האתר. פיתוח פרונט אנד עוסק בפיתוח הקוד שמתבצע על הרכיבים שהגולשים באים איתם במגע.

בק-אנד – בניגוד לפרונט אנד, בק אנד היא כתיבת קוד שלא בא במגע עם הגולש באתר, אלא מפעיל את הלוגיקה של האתר. לדוגמה: שפת #C, PHP, ועוד כל מיני שמות שבטח שמעתם ונשמעו לכן כמו סינית מדוברת.

לסיכום:

אמנם אין צורך שתהיו מומחים בתחום, אבל רגע לפני שאתם רצים לחפש חברה שתבנה לכם אתר, כדאי להבין קצת בכל המושגים הבסיסיים כדי לוודא שמי שבונה עבורכם את האתר מבין, שוחה, יודע, אוכל לארוחת בוקר את המושגים האלו, ויוכל לבנות עבורכם את האתר שהוא הכי-הכי בשבילכם.

איך אפשר לעזור לך?
השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

מאמרים באותו נושא
שיווק העסק בפייסבוק – למה זה כדאי?

שיווק בפייסבוק בעזרת תוכן איכותי ובעל ערך יגדיל בהדרגה את המספר הלקוחות שלכם, יעלה את נפח ההכנסה מהעסק וישפר את המודעות והאהדה למותג שלכם. אז איך עושים את זה ובמה שיווק כזה שונה מכל שיטת שיווק אחרת?

תסתכלו בקנקן: 5 סיבות שבגללן אסור לכם לוותר על עיצוב גרפי מקצועי לעסק שלכם

גם אם חינכו אותנו שהעטיפה היא חסרת חשיבות, עיצוב גרפי טוב הוא שירות חובה, חשוב שאסור לוותר עליו. עוד מקדמת דנא אנשים העבירו מסרים חשובים בעזרת סימנים גרפיים. מסתבר שהמוח האנושי מגיב לזה. אז למה עיצוב נכון יתרום לעסק שלכם, ובמה, בעצם?

איך מיתוג נכון יתרום לעסק שלך?

מה גורם ללקוח להעדיף מוצר או שירות מסוים? האם מיתוג הוא רק לוגו חדש ומעוצב? וגם - מתי נכון לבצע מיתוג בעסק, מיד בהקמת עסק או דווקא לאחר מספר שנים? כל הפרטים על איך מיתוג יגדיל את ההכנסות של העסק שלך ועל התהליך שבו מתבצע המיתוג, במאמר הבא.

2024 © כל הזכויות שמורות ל TWB דיגיטל בע"מ