כף גדושה של יצירתיות: הטיפים שיהפכו את האתר שלך לבולט מכל השאר
רגע לפני שנגלה לכם את הסודות שלנו, נוסיף הסתייגות קטנה: כנראה שיש סיבה לכך שרוב האתרים בעולם דומים זה לזה, והסיבה היא... אנחנו, בני האדם. אנחנו חושבים ופועלים באופן דומה, ולכן חווית המשתמש (מה שנקרא בז'רגון המקצועי UX/UI) מעוצבת בצורה דומה: תפריטים מימין, סדר הקומות בדף הבית, מה נמצא בהאדר (הסרגל העליון) ומה בפוטר – בסופו של דבר רוב האתרים דומים במבנה שלהם, ואם תנסו להיות מקוריים מידי – תסתכנו באתר שהגולשים פשוט לא יבינו איך לגלוש בו.
ואחרי ההסתייגות, מה בכל זאת ה-X FACTOR שיהפוך את האתר שלך ל"וואו" אמיתי?
אם האתר הוא "חלון הראווה של העסק", ההירו סקשן – האזור הראשון שאנחנו רואים כשנכנסים לאתר, הוא החלק המרשים ביותר בחלון הראווה הזה - שלט החוצות, או הקונספט העיצובי שלוכד את עינינו בתוך הקניון העמוס חנויות. בדרך כלל, בהירו סקשן משולבת תמונה וכותרת שיווקית, אם אתם רוצים שזה יהיה מרשים ויוצא דופן – תדאגו שהתמונה תהיה לא פחות ממדהימה, וברזולוציה המתאימה.
גם בכותרת השיווקית שתופיע בהירו סקשן כדאי להשקיע מחשבה. זו יכולה להיות ההבטחה השיווקית שלכם - מסר שיווקי עיקרי, משפט מפתיע שמדבר בגובה העיניים לגולשים שלכם, או פשוט אחד היתרונות הבולטים שלכם. אפשר בהחלט לשלב בהירו סקשן תמונות מתחלפות וכותרות מתחלפות, ויש אתרים שבהם גם מוצג סרטון שיווקי מרשים. אם אכן שילבתם סרטון – תדאגו לוודא עם מפתח האתר שלכם שהוא לא פוגע בביצועים של טעינת העמוד.
מה הפך את אפל למה שהם היום? חוויית משתמש פשוטה ונוחה. הרי גם ילד בן ארבע שייקח אייפון ליד יתחיל לשחק בו באופן אינטואיטיבי, בלי להפעיל יותר מידי מחשבה. כשהאיפיון באתר שלכם הוא חכם וזורם בצורה נכונה והיררכית, וכשהעיצוב מותאם לחווית המשתמש ויש מאחוריו חשיבה – זוהי נוסחה בדוקה להצלחה.
האתר הוא לא רק "חלון ראווה", יש לו מטרה. אתר טוב הוא אתר יעיל – אתר שהעיצוב ואיפיון שלו נובע מהמטרות והיעדים שלו ומוביל את הלקוח במסע הנכון. כשהמסע של הגולשים מתוכנן מהכניסה לאתר, דרך המסרים השיווקיים שהוא יאסוף בדרך, עם מינימום חיכוכים וסיבות לנטוש את התהליך, ועד לביצוע הפעולות הרצויות באתר – זה סימן לאתר שהאיפיון שלו הוא חכם ונכון.
מיקרו קופי ((UX writing הוא חלק חשוב מחוויית המשתמש. הכוונה היא למילים והמשפטים שמופיעים באתר – בכפתורים, בשמות התפריטים, בטפסים ובהודעות שונות. תפקידו של המיקרו קופי הוא לשפר את חוויית השימוש באתר ולהפוך אותה לנעימה, זורמת וידידותית יותר. מיקרו קופי צריך לדבר בגובה העיניים של המשתמש, ומצד שני חשוב להימנע מהתחכמויות שעשויות להיות חידתיות ולא אינטואיטיביות עבור הגולש. לסיכום, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. תשקיעו בהם מחשבה.
העיצוב הוא ה"לבוש" שהופך את האתר שלכם למרשים יותר. בעיצובים מורכבים יותר אפשר להיעזר במאייר ולהוסיף אנימציות, אבל גם בלי מאייר אפשר לקבל אתרים מעוצבים וייחודיים בעיצוב שלהם, כשכל פיקסל יושב במקום והשפה העיצובית היא אחידה ויושבת בול על המותג.
לא רק העיצוב קובע. אתר יפהפה אבל כבד ואיטי – יגרום לנטישה מהירה של גולשים. כשמדובר על ביצועים הכוונה היא לקוד שמאחורי האתר. חשוב שהביצועים של הקוד ששולף ומפלטר את המידע יהיו מהירים וטובים, חשוב שהאתר ירוץ בצורה חלקה גם כשיש עומס גולשים על האתר. זה כמובם תלוי גם באופן שבו האתר בנוי, וגם בשרת שעליו יושב האתר: האם השרת יכול לעמוד בעומס, או לא.
אתר ייחודי כולל בתוכו פיצ'רים שימושיים. הכוונה היא לכל מיני אפשרויות שהגולש יכול לחוות ולשחק איתן, ותפקידן לשפר את חוויית הלקוח. למשל: אפשרות לדירוג חכם של מוצרים, טפסים שנשלחים ישירות למנהל האתר, אזור אישי למשתמשים, הדמיות של המוצר ועוד
אתר מקורי ומרשים הוא פרי של תהליך אסטרטגי מעמיק שקדם לעיצוב ולפיתוח שלו. עוד בתחילת התהליך, חשוב לזקק את המטרות של האתר, הנקודות שנרצה להדגיש, השפה הגרפית והמסרים הנכונים. משם, השמיים הם הגבול. כשמתכננים אתר במערכת גמישה כמו UMBRACO, אפשר להפליג בדמיונות, להעז להיות מקוריים, לעצב מחוץ לקופסא ולהשתמש בפיצ'רים ייחודיים – הכל אפשרי. אם אתם באמת רוצים אתר מקורי וייחודי – רק תגיעו עם ראש פתוח וביחד נתחיל לעוף בהצלחה.
שיווק בפייסבוק בעזרת תוכן איכותי ובעל ערך יגדיל בהדרגה את המספר הלקוחות שלכם, יעלה את נפח ההכנסה מהעסק וישפר את המודעות והאהדה למותג שלכם. אז איך עושים את זה ובמה שיווק כזה שונה מכל שיטת שיווק אחרת?
גם אם חינכו אותנו שהעטיפה היא חסרת חשיבות, עיצוב גרפי טוב הוא שירות חובה, חשוב שאסור לוותר עליו. עוד מקדמת דנא אנשים העבירו מסרים חשובים בעזרת סימנים גרפיים. מסתבר שהמוח האנושי מגיב לזה. אז למה עיצוב נכון יתרום לעסק שלכם, ובמה, בעצם?
מה גורם ללקוח להעדיף מוצר או שירות מסוים? האם מיתוג הוא רק לוגו חדש ומעוצב? וגם - מתי נכון לבצע מיתוג בעסק, מיד בהקמת עסק או דווקא לאחר מספר שנים? כל הפרטים על איך מיתוג יגדיל את ההכנסות של העסק שלך ועל התהליך שבו מתבצע המיתוג, במאמר הבא.