כל היתרונות בשיווק חכם באמצעות תוכן
תחשבו על זה, הלקוח צופה להנאתו בתכנית טלוויזיה אהובה, ופתאום: הפסקת פרסומות, "פסטרמת הנקניק – פסטרמה בטעם שלא תשכח" במילים אחרות, יש כאן הצעה בוטה וישירה – "היי אתה! נכון שאנחנו לא מכירים אבל, בוא תקנה את המוצר שלי!" הפרסומת מפריעה ללקוח, מובילה אותו בכוחניות לנושא, מקום וזמן אחר, ומציעה לו לרכוש מוצר.
אם נלך עם הדימוי הזה הלאה, אפשר להמשיך לסוג החיזור המועדף והנעים יותר. חיזור ממושך, עדין, לאורך זמן. רוב המותגים המשווקים את עצמם בפייסבוק כיום, משווקים באסטרטגיית שיווק עקיפה, שיווק באמצעות תוכן.
שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיית שיווק שבה עסקים יוצרים ומפיצים באופן קבוע ומתמשך תוכן רלוונטי ובעל ערך. זוהי שיטת פרסום עקיף שמטרתה לחזק את המודעות ואת האהדה למותג, להעלות מכירות על ידי הרחבת קהל הלקוחות ושימור הלקוחות הקיימים. להבדיל משיטת הפרסום ה"מסורתית", בשיווק באמצעות תוכן מדובר במידע שאינו מכירתי ואינו עוסק במוצר באופן ישיר, אלא מציע מידע מעניין, שיענה על שאלות שמעסיקות את הלקוח.
אם נחזור לדוגמה שלנו, "פסטרמת הנקניק" יכולה להפיץ פוסט בפייסבוק שעוסק ברעיונות שונים לארוחת ערב משפחתית הכוללים פסטרמה. על ידי הפצת תוכן בעל ערך מוסף לקהל הלקוחות הפוטנציאלים, העסק אוסף עוד לקוחות מתעניינים והופך בהדרגה לאוטוריטה בתחום. הלקוחות רואים בו בר סמכא, מקצועי ורלוונטי. מערכת היחסים עם הלקוחות הופכת בדרך זו למערכת יחסים ארוכת טווח המבוססת על הדדיות: אתה מעניק ללקוח ערך – ובתמורה הוא רוכש ממך.
מתחילים ביצירת תוכן איכותי ובעל ערך שעוסק בתחום רלוונטי, כזה שקשור באופן עקיף למוצר או השירות שלך. לפני שניגשים לכתיבה, חשוב לערוך מחקר ולבדוק מה הם הנושאים שמעסיקים את הלקוחות בתחום.
את התוכן שכתבתם אפשר לפרסם דרך הפייסבוק בדרכים שונות. אפשר לכתוב פוסט קצר המזמין קריאת המשך במאמר או בלוג, לפעמים אפשר גם לכתוב פוסט קצת יותר ארוך המכיל תוכן איכותי. ניתן לפרסם גם סרטון וידאו, זה אמנם יקר בהרבה, אבל פופולארי וויראלי מאד. אפשרות נוספת היא פרסום פודקאסט (מעין תוכנית רדיו, הקלטת אודיו של התוכן, שצוברת פופולאריות בישראל בזמן האחרון).
רגע לפני שאתם מתחילים לשווק את העסק שלכם בפייסבוק מומלץ לעצור ולבצע תהליך אסטרטגי של מיתוג העסק. מיתוג הוא עולם הערכים שמייצג את המוצר או השירות שלך.
לאחר שתתחילו לפרסם בפייסבוק תוכן איכותי בצורה קבועה תיהנו ממספר יתרונות:
לסיכום, שיווק בפייסבוק באמצעות תוכן הוא שיטת פרסום עקיפה, בעזרת תוכן חינמי שאינו מכירתי. בתוך אלפי המסרים הפרסומיים המציפים את כולנו, שיווק באמצעות תוכן מהווה דרך רעננה ומסקרנת עבור הלקוח.
היתרונות של שיווק בפייסבוק ברורים, החיסרון הוא שפרסום תוכן איכותי ומקצועי גובה זמן, דורש כשרון לכתיבה וניסוח, וכרוך במאמץ רב. בנוסף, ההתמדה לאורך זמן חשובה לצבירת עוקבים רבים ולרכישת אמון מצד לקוחות פוטנציאליים. לכן, מומלץ להפקיד את הפרסום בפייסבוק בידיים מקצועיות שיספקו תכנים איכותיים ויצירתיים אשר ישאירו את המותג בתודעה ובסופו של דבר יתורגמו למכירות בפועל.
גם אם חינכו אותנו שהעטיפה היא חסרת חשיבות, עיצוב גרפי טוב הוא שירות חובה, חשוב שאסור לוותר עליו. עוד מקדמת דנא אנשים העבירו מסרים חשובים בעזרת סימנים גרפיים. מסתבר שהמוח האנושי מגיב לזה. אז למה עיצוב נכון יתרום לעסק שלכם, ובמה, בעצם?
מה גורם ללקוח להעדיף מוצר או שירות מסוים? האם מיתוג הוא רק לוגו חדש ומעוצב? וגם - מתי נכון לבצע מיתוג בעסק, מיד בהקמת עסק או דווקא לאחר מספר שנים? כל הפרטים על איך מיתוג יגדיל את ההכנסות של העסק שלך ועל התהליך שבו מתבצע המיתוג, במאמר הבא.
מגיע לך מזל טוב! הגעת לשלב שבו זה כבר ברור לך שאין דרך אחרת אלא לבנות אתר עסקי. אבל ברגע שהתחלת לברר על בניית אתר הרגשת שנפלת לרגע לחור עמוק במיוחד, עם המון מושגים מפחידים, סימני שאלה וחששות.